.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولتیماتوم وزیر: خودروهایتان را بفروشید

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان اولتیماتوم داد که ظرف 24 ساعت آینده خودروهای خود را به فروش بگذارند.
این اولتیماتوم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارائه محصولات خودروسازان در حالی است که یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تضمینی نیست که پیش‌فروش خودرو به دست مصرف‌کننده برسد. بعد از ابلاغ مصوبه قیمت‌گذاری دولت انتظار می‌رفت که قیمت خودرو در بازار کاهش بیابد اما این مصوبه تنها قیمت خودرو را در حدی ثابت نگه داشت و تاثیری در کاهش قیمت‌ها نداشت. از طرف دیگر در حالی که قیمت انواع خودرو نسبت به قبل افزایش داشته اما خودرو‌سازان هنوز خودروی جدیدی به بازار عرضه نکرده‌اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با اشاره به همین موضوع گفت: پس از ابلاغ مصوبه قیمت‌گذاری دولت، خودروسازان باز هم برخی انواع خودرو را به پیش‌فروش قطعی نگذاشتند. بر این اساس، با مراجعه‌ای که بنده به سایت‌های فروش خودروسازی داشتم آنها را مکلف کردم ظرف مدت 24 ساعت سایر خودروها را نیز به فروش بگذارند.

به گزارش شمال نیوز، مهدی غضنفری در حاشیه سومین همایش فولاد در جمع خبرنگاران با اشاره به شکل‌گیری کارگروه مشترک دولت و مجلس برای نرخ‌گذاری خودرو افزود: موضوع ایجاد کارگروه مشترک برای قیمت‌گذاری نبود بلکه نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع بر این باور بودند که باید جزئیات قیمت‌گذاری را مورد بررسی قرار دهند که بر این اساس قرار شد کمیته‌ای در سازمان حمایت یا مجلس تشکیل شود تا خودروسازان در آن منشا افزایش قیمت را توضیح دهند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه زمان جلسه کمیسیون صنایع محدود بود، قرار بر این شد که کمیته جداگانه‌ای تشکیل شود. این عضو کابینه دهم در خصوص اتمام حجت با برخی مدیران خودروسازی خاطرنشان کرد: دلیلی که خودروسازان برای عدم عرضه ارائه می‌کردند این بود که مطمئن باشند قطعات خودروها تامین می‌شود که مقرر شد ظرف 24 ساعت با قطعه‌سازان جلساتی برگزار کنند.

آغاز فروش فوری محصولات سایپا

در حالی غضنفری فرصت 24 ساعته‌ای را برای عرضه فوری محصولات به خودروسازان داده که مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از آغاز عرضه محصولات این شرکت به‌صورت فروش فوری با شرایط تحویل حداکثر یک ماهه خبر داد.

حسن فروزانمهر اظهار کرد: در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال 70 هزار دستگاه انواع خودرو عرضه خواهد شد. وی با بیان اینکه عرضه این تعداد خودرو با هدف شکستن قیمت‌های حاشیه بازار صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برخی از این خودروها به‌صورت پیش‌فروش و برخی نیز با شرایط تحویل فوری عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: عرضه محصولات به‌صورت تحویل فوری از روز پنجشنبه هفته گذشته در شبکه نمایندگی‌های فروش در سراسر کشور آغاز شده و ظرف امروز و فردا نیز فروش اینترنتی با شرایط تحویل فوری آغاز خواهد شد. اما عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است تضمینی نیست پیش‌فروش خودرو به دست مصرف‌کننده برسد.

محمد بیاتیان با اشاره به اقدام اخیر شرکت‌های خودروساز در پیش‌فروش خودرو، اظهار کرد: معمولا پیش‌فروش خودرو باعث می‌شود که خودرو به دست افراد ذی‌حق و مصرف‌کننده نرسد، زیرا عرضه خودرو به‌صورت پیش‌فروش محدود است و یک عده افراد خاصی که در سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، خودرو به دست آنها می‌رسد و در نتیجه این دلالان هستند که بازار را تنظیم می‌کنند، پس تضمینی نیست که خودروی پیش‌فروش به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: اگر نظارت دقیق‌تری بر پیش‌فروش خودرو صورت گیرد مثل بازار مسکن که با پیش‌بینی وام، بازار سیاه وام را از بین بردند، با این تمهید بازار تنظیم خواهد شد.

قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟

در روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس به موضوع قیمت خودروهای داخلی ورود کرده و خواستار تجدیدنظر در مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو شده‌اند. در این میان مصرف‌کنندگان نیز همچنان در انتظار کاهش قیمت‌ها به سر می‌برند.
 اگرچه در چند هفته اخیر برخی مقامات مسئول بر کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودرو تاکید کرده بودند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از این مسئولان بود که از مردم خواست فعلا خودرو نخرند تا قیمت‌ها متعادل شود. پس از آن شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قیمت‌های بازار خودرو کاذب است، تاکید کرد که قیمت این محصولات در بازار قطعا و به زودی کاهش خواهد یافت. اگرچه مسئولان ابلاغ مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو را عامل تحقق این وعده‌ها می‌دانستند اما ابلاغ این مصوبه تنها باعث ثبات نسبی قیمت‌ها شده و عملا خبری از ارزانی قیمت خودرو نیست. همچنین روز گذشته اعلام شد ایران خودرو به بورس بازگشت.

نماد شرکت ایران خودرو که از 6 دی ماه بسته بود، بعد از تصویب افزایش سرمایه و تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 و اعلام زیان با استفاده از حراج تک قیمتی باز شد. گزارش عملکرد 9 ماهه ایران خودرو در حالی منتشر شده است که این شرکت خودروسازی به‌رغم افزایش قیمت محصولات و افزایش سرمایه و به دلیل مشکلات مختلف پیش روی صنعت خودروسازی، زیان 32 تومانی برای هر سهم خود اعلام کرد. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 بهمن 1391
که به شدت میخواهید برخورد کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.